Monday 27 May 2019

First FT-8 2m RX on 144.175 MHz

In order to be able to use FT-8 (and digimodes in general) on 2m, one must be able to select the USB mode. On eBay I found a nice FT-480R, capable of operating in USB.


The Yaesu FT-480R is a mobile transceiver designed around 1980. Yesterday I made the first FM QSO with this device. PI4VHW (Location Fortress Numansdorp) respondend to my FM call on 145.550 MHz.

Today I connected the rig to my PC in order to decode the first FT-8 signals (144.175 MHz):



2 comments:

  1. Hallo Ron, het is alweer een tijd geleden dat ik FT8 deed op 2m. Heb het een paar bekeken en wat QSO's gemaakt. Vond het weinig interessant. Ik weet niet wat dat is, er is geen spanning of zoiets. Het enige VHF wat mij nog wat kan doen is 6m. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Hallo Bas, het is wel grappig om te zien dat ik vandaag ON, D en G amateurs heb kunnen ontvangen op een simpele discone antenna. Ik hoop op sporadische E. Zomaar een experiment. Voorlopig alleen ontvangst..moet nog een interface bedenken om ook te kunnen zenden. FT-480R levert 10 Watt RF...

    ReplyDelete