Sunday 22 August 2021

Crypto for radio gear

A couple of months ago I started to trade a bit crypto currency. The idea was to obtain some extra cash for the radiohobby.

I was intrigued by what was going on in the crypto currency community. Learned a lot about altcoins, bullish, bearish, blockchain, ECB, Elon Musk, whales, graphs, quantitative easing. With some trading of Bitcoin, Ethereum, ADA and  Dogecoin I have been able to gain some extra's to buy radio stuff.

What's your opinion on crypto currency ?




4 comments:

  1. Hallo Ron, ik kijk er een beetje met scheef oog naar. Als test ben ik vorig jaar december begonnen met de gratis 10 euro die blox gaf bij hun account. Ik had binnen een maand of 3 al 28 euro (vooral met winst bij dogecoin). Dat is een behoorlijk grote winst. Maar door veranderende regels bij blox heb ik al mijn (gratis) geld daar weg gehaald en geïnvesteerd bij bitvavo. Ik heb mijn 28 euro daar zoveel mogelijk verdeeld over de bekende grotere munten zoals ethereum. Toen zakte de hele boel in. Maar op het moment van dit schrijven staat het alweer op 23 euro dus nog steeds meer als 100% winst. Ik ga er volgend jaar wat meer aandacht aan besteden en misschien zelf wat geld investeren. Maar eerst kijken wat ik na een jaar in december overhoud van mijn "gratis" geld. 73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk Bas. Ja ik gebruik ook bitvavo. Probeer tientjes per dag te verdienen. Buy low, sell high. Meestal lukt t wel, soms verlies je flink. Al met al heb ik tot nu toe een paar honderd euro verdiend. En heel veel geleerd over crypto. De kracht is een de-centraal systeem. En het aantal bitcoins is beperkt op 21 miljoen. Snap wel dat overheden en banken bang zijn voor crypto currencies.

      Delete
  2. Hallo Ron,

    Ben je ook overgestapt naar Bitcoins en bevalt het ?

    73 "Hans PE1DWA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Hans, leuk om van je te horen. Niet echt overgestapt, maar heb wel wat stukjes bitcoin. Ik vind de cryptohandel wel interessant, maar alleen inzetten wat je echt kunt missen. Heb jij al wat crypto?

      Delete